Press release from Companies

Publicerat: 2017-09-29 08:30:00

Litium AB: Klädmärket Didriksons väljer Litium för e-handel och PIM

Didriksons, Skandinaviens ledande varumärke för ytterplagg, expanderar kraftigt och väljer nu Litiums e-handelsplattform och PIM-system för sin fortsatta tillväxt online. I dagsläget omsätter bolaget cirka en halv miljard per år.

Didriksons befinner sig i kraftig expansion och ökar med cirka 100 miljoner kronor i omsättning per år. Målet med plattformsbytet är att skapa en varumärkesbyggande plattform med e-handel för svenska konsumenter.

De senaste åren har Didriksons expanderat tydligt, även på marknader utanför Sverige, där Tyskland och Norge är två av de viktigaste. 

- Vi sitter med en föråldrad e-handelsplattform som är svår att växa med samtidigt som vårt nuvarande PIM-system kommer upphöra. Litium löser bägge dessa problemen i ett och samma projekt, säger Anders Jentler, CCO på Didriksons.

Didrikssons har valt Litiums skalbara molntjänst Litium On Demand och Litium PIM.

Offentliggörandet görs utifrån värdet på kundreferensen och representerar ett normalt ordervärde för bolaget.

Om Didriksons

På Didriksons har vi en enkel filosofi: Vi utmanar inte elementen, vi anpassar oss till dem. Precis som Julius och Hanna Didrikson gjorde, redan 1913 då de började tillverka arbetskläder åt alla fiskare i Grundsund. I över hundra år har vi varit vår grundidé trogna. Att göra funktionella plagg som håller dig torr och skön oavsett väderlek. Kanske är det därför vi hundra år senare fortfarande är Skandinaviens största varumärke för regn- och funktionsplagg.

www.didriksons.com

Läs mer hos Cision
Läs mer om Litium AB