More from the company

Publicerat: 2018-02-02 09:02:20

Touchtech AB: Touchtech nyhetsbrev januari 2018

Touchtech nyhetsbrev januari Göteborg den 02 februari 2018 Hej aktieägare! Du är säkert nyfiken på vad som händer på Touchtech och varför det inte kommit ut några nyheter. Vi har helt enkelt haft fullt upp med spännande projekt och jobbat intensivt på att utveckla verksamheten. Därför har jag valt att samla ihop några av de mest intressanta händelserna under januari i detta nyhetsbrev.

Clas Ohlson

Ett av dessa spännande projekt är med Clas Ohlson. Vi har signerat ett pilotprojekt-avtal som sträcker sig till slutet av 2018. Under Q1 kommer vi att lansera ett interaktivt bord i deras flagship-butik på Drottninggatan i Stockholm. Detta kommer addera en modern ”touch” till konsumentens shoppingupplevelse i butik.

“I år firar Clas Ohlson 100-års jubileum och med hjälp av Touchtech Lima får vi möjligheten att på ett spännande sätt berätta vår historia för våra kunder i butiken. Dessutom kan personalen snabbt och enkelt presentera högupplösta produktbilder från hela vårt utbud, som ett komplement till den fysiska katalogen.” – säger Victor Esteka, B2B KAM på Clas Ohlson.

Velour

Velour by Nostalgi AB, www.velourstore.com, som erbjuder herrmode har signerat ett treårigt avtal för Touchtech Vendo. Initialt kommer de att utvärdera lösningen i en av sina tre butiker under våren. Deras målsättning är att utveckla en ny affärsidé för att tillgängliggöra e-handeln i potentiellt fler än 50 återförsäljar-butiker.

”Vi vill vara en digitalt progressiv partner till våra kunder. På det här sättet kan vi erbjuda våra kunder hela VELOUR och bidra till att göra deras fysiska butiksmiljö mer intressant, utan att de behöver ta någon risk.” - säger Johan Lund, vd på Velour by Nostalgi AB.

Affärerna med Clas Ohlsson och Velour medför inte några betydande intäkter för Touchtech i inledningsskedet, men över tid kan det leda till större intäkter om kunderna beslutar sig för en större utrullning till fler butiker.

Pulsen på marknaden

Just nu upplever vi ett ganska stort intresse från potentiella kunder som aktivt söker en lösning för att ta sin e-handel in i butiksmiljön. Vi har flera intressanta dialoger på gång med stora som små handlare. I nästa nyhetsbrev hoppas vi kunna presentera flera nya kunder.

Ny kommunikationsplattform 

Vi har arbetat riktigt intensivt med en helt ny kommunikationsplattform. Och vi är riktigt exalterade över att nästa vecka lansera det nya konceptet som på ett mycket pedagogiskt sätt kommer paketera Touchtechs unika kombination av mjukvara, interaktiva hårdvara, metodik och spetskompetens inom retail. Som ett första steg lanserar vi vår nya webbsida under nästa vecka.

Mässor

Våra interaktiva och innovativa lösningar är väldigt tacksamma att visa upp. Därför har vi valt att ställa ut på de bästa branschmässorna inom retail. Vi kommer också passa på att lansera helt nya koncept och butikslösningar utöver vår befintliga touchskärmslösning. Helt enkelt sådant som våra kunder behöver för att skärma sig från butiksdöden. Har du möjlighet kan vi tipsa om att besöka oss på ’eCommerce+Shop tech’-mässan den 18-19e april i Stockholm. Det är fri entré. 

  • ISE, 6-9 februari, i Amsterdam tillsammans med flertalet utställande partners
  • DCongress, 8 mars, i Göteborg i egen regi
  • eCommerce+Shop tech, 18-19 april, i Stockholm i egen regi
  • RBTE, 2-3 maj, i London tillsammans med partner
  • SEBC, 17-18 maj, i Göteborg i egen regi
  • VFM, 22 maj, i Göteborg i egen regi

Nya kollegor

Vi har rekryterat en ny kollega till säljavdelningen med en mycket intressant bakgrund inom butiksförsäljning och affärsutveckling. Produkt- och leveransavdelningarna har utökats med varsin mjukvaru-utvecklare. Vi kommer att fortsätta rekrytera och har som ambition att utöka både sälj- och utvecklingsavdelningarna framöver. 

Produktutveckling

Senaste tiden har vi jobbat intensivt med att bl.a. bygga om vår utcheckningsfunktion i Touchtech Vendo. Detta innebär att vi inom en snar framtid ska kunna ta betalt med kreditkort, Swish, Klarna och andra betalsätt direkt i anslutning till Vendo-touchskärmen i butik.

Samtidigt jobbar vi med att utveckla helt andra typer av lösningar som vi ser stort behov av. Vår långsiktiga ambition är att butikspersonalen ska kunna spendera mer tid tillsammans med kunden. Och i en Touchtech-ansluten butik ska kunder som vill handla inte behöva köa. Vi kommer lansera några av dessa prototyper på de stundande mässorna.

Vi hörs i samband med nästa nyhetsbrev om en månad. Skulle du ha frågor var god och maila mig så besvarar jag dessa i samband med nästa nyhetsbrev. Och självklart går vi ut med pressmeddelande om det är en händelse av väsentlig karaktär.

Med vänliga hälsningar,

Deniz Chaban
deniz@touchtech.com

Om Touchtech

Touchtech är ett innovativt svenskt bolag som tillhandahåller helhetslösningar till detaljhandeln för att digitalisera butiksupplevelsen och öka försäljningen i butik. Bolaget utvecklar och säljer två produkter: Touchtech Lima och Touchtech Vendo. Båda består av interaktiv mjukvara som installeras på större touchskärmar och används i fysiska miljöer som butiker, showrooms och mässor. Bolagets produkter ryms inom det begrepp som benämns ”Endless-Aisle”, vilket kan översättas till ”oändlig hylla” på svenska. Begreppet syftar på att via en touchskärm kunna presentera oändligt med information om exempelvis produkter.



Läs mer hos Cision
Läs mer om Touchtech AB