Reports

Publicerat: 2011-03-10 15:40:57

Eurovip Group AB: Bokslutskommuniké 2010

2011-03-10 * Periodens intäkter uppgick till 5 629 KSEK (12 608 KSEK) * Periodens resultat före avskrivningar uppgick till -467 KSEK (5 433 KSEK) * Periodens resultat uppgick till -3 327 KSEK (2 234 KSEK) * Resultat per aktie: -0,09 SEK (0,18 SEK) * Eget kapital per aktie: 0,10 SEK (0,32 SEK) * Aktiekurs 31 december 2010: 0,12 SEK

Verksamheten Eurovip Group är en marknadsledande leverantör av system för kundlojalitet, marknadskommunikation, transaktionsgrundade bonusberäkningar och kortproduktion. I bolagets produktportfölj ingår kund-lojalitetssystemet Daylight 3.0 som primärt används för att administrera samtliga processer kring kommersiella kundklubbar och medlemskoncept för företag, dagspress och föreningar. Bland kunderna återfinns butikskedjor, restauranger, tidningskoncerner samt kreditkortsutgivare och banker. I koncernen ingår dotterbolagen Eurovip AB, Card Value Scandinavia AB, Eurovip Mobile Services AB samt Eurovip Enterprise AB vars produktportföljer innehåller tjänster och system för bonusberäkning och marknadskommunikation. Bolaget är noterat på Aktietorget sedan juni 2004. VD-kommentar På grund av hög belastning på leveransorganisationen i samband med att kunderna migrerat till Daylight 3.0, blev 2010 ett förhållandevis mediokert år sett ur ett försäljningsperspektiv. Som ett led i att öka bolagets försäljning har sedan den 1 januari 2011 ytterligare en resurs rekryterats till försäljningsavdelningen, vilket haft en omedelbar på verkan på det ökade antalet bearbetade prospekts. Eurovip har per idag arbetat upp en tillfredsställande lista över potentiella kunder och beräknar att flertalet av dessa kommer att kontrakteras under det kommande året. För att skapa arbetsro och fokusera på verksamhetens utveckling, har styrelsen beslutat att avnotera bolaget från Aktietorget. Detta beslut är dels taget mot bakgrund av den arbetsbörda noteringen medför och dels det faktum att omsättningen på aktien i det närmaste varit obefintlig. Vidare innebär avnoteringen en substantiell kostnadsbesparing för bolaget. Under perioden har likviditeten varit ansträngd. Läget bedöms dock förbättras framgent till följd av att bolaget börjat erhålla betalning för den sålda telecomverksamheten samt genom ökad försäljning. Förutom organisk tillväxt överväger Eurovip även förvärv inom den egna branschen som en strategi för att öka omsättningen och förvärva kunder inom nya marknader. Vi ser med tillförsikt på det kommande året, och utifrån genomförda organisatoriska förändringar, satsningen på en ökad marknadsbearbetning och den genomförda produktutvecklingen bedömer vi bolagets utsikter som goda. Rachid Lahyani VD

Läs mer hos Cision
Läs mer om Eurovip Group AB