Publicerat: 2018-03-28 15:14:00 Detta är en nyhet från nyhetsbyrån Finwire Disclaimer

Finwire om OptiMobile: OptiMobile har slutfört projekt och leverans till Telenor Sverige

Telekombolaget OptiMobile har levererat en uppgraderad produktversion till Telenor Sverige. Uppgraderingen avser tjänsten Telenor Softphone som Telenor lanserade 2015 och som baseras på OptiMobiles produkter för Windows och macOS. Efter genomförda sluttester och leveransaktiviteter kommer Telenor att lansera den nya versionen till sina kunder och marknaden. Det framgår av ett pressmeddelande.

Ordern, som mottogs i slutet av 2017, omfattar nya funktioner till tjänsten Telenor Softphone. Efter genomfört projekt har OptiMobile nu levererat en uppgraderad version av Telenor Softphone som baseras på OptiMobiles produkter för Windows och macOS. Den nya versionen innehåller ett antal nya funktioner och förbättringar för tjänsten Telenor Softphone. Ordervärdet för den nya produktversionen, exklusive licens- och supportintäkter avseende användning av tjänsten, uppgick till drygt 200 000 kronor.

"Vi är glada och ser det som mycket positivt att Telenor fortsatt investerar i tjänsten Telenor Softphone och i samarbetet med OptiMobile. Tjänsten Telenor Softphone är ett tydligt exempel på hur OptiMobiles plattform möjliggör för operatörer att kombinera traditionella mobiltjänster med Internetbaserade telefonitjänster. Med Telenor Softphone kan Telenors abonnenter ringa och ta emot samtal från sin dator var som helst i världen utan extra avgifter", säger Lars Rutegård, vd i OptiMobile.

OptiMobile AB

OptiMobiles affärsidé är att utveckla innovativa och högkvalitativa kommunikationslösningar som är speciellt anpassade till att lösa telekomoperatörernas behov både idag och i framtiden. OptiMobiles lösning skapar affärsmöjligheter och möjligheter för mobiloperatörer att utveckla nya typer av intäktsströmmar genom att erbjuda sina kunder och tjänsteleverantörer ett brett utbud av nya tjänster inom ett antal områden och marknader. Eftersom tekniken är baserad på vanliga mobilabonnemang behöver slutanvändaren inte ta något aktivt beslut utan kan använda sin telefon som vanligt med sitt vanliga telefonnummer, till skillnad mot internettelefonitjänster som t.ex. Skype eller WhatsApp.

Tulegatan 29,
113 53 Stockholm
08 750 61 90 www.optimobile.se