Mer från bolag Publicerat: 2017-09-15 10:00:00

Storytel AB: Massolit Förlagsgrupp blir Storytel Publishing

Storytels digitala produktion uppgår idag till 2500 böcker årligen, på elva olika språk. För att förenkla verksamheten samlar vi nu all digital produktionen inom ett affärsområde, Storytel Publishing. Chef för det nya affärsområdet blir Rickard Henley som för närvarande arbetar som chef för Norstedts Förlagsgrupps digitala avdelning. 

Storytel genomför en bolagsomstrukturering där Storyside, Earbooks, Barnbolaget, Telegram Förlag och Storytel Pocket uppgår i Massolit Förlagsgrupp och blir imprints. Massolit Förlagsgrupp AB byter samtidigt namn till Storytel Publishing. Strukturförändringen innebär en renodling av bolagsstrukturen som bättre anpassas efter verksamhetsområdena Streaming och Publishing. Överlåtelserna innebär även att koncernen omstrukturerar sina arbetsprocesser så att de bättre avspeglar redan befintliga arbetsflöden och innebär ingen påverkan på antalet tjänster.

För mer information, kontakta:

Jonas Tellander, VD och grundare, tel: 070-261 61 36 

Storytel AB

Storytelkoncernen består av två delar, Streaming och Print Publishing. Inom affärsområdet Streaming erbjuds en abonnemangstjänst för ljudböcker och e-böcker under varumärkena Storytel och Mofibo, i dagsläget i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Island, Nederländerna, Polen, Ryssland, Spanien, Indien, Förenade Arabemiraten och Turkiet. I affärsområdet Streaming ingår även ljudboks- och e-boksutgivning som framförallt bedrivs i förlaget Storyside men även under varumärken som Storytel Original, Storytel Dox och Storytel Brief. Inom affärsområdet Print Publishing bedrivs verksamhet i bokförlagen Norstedts, Storytel Publishing och danska förlaget People´s Press, utgivning sker dessutom under varumärkena Rabén & Sjögren och B.Wahlströms. I affärsområdet Print Publishing ingår även Norstedts Kartor.

Box 24167,
104 51 STOCKHOLM
+46 (0)702-61 61 36 http://www.storytel.se