Mer från bolag Publicerat: 2018-02-27 11:15:00

Tourn International AB: Lägesuppdatering för Tourns dotterbolag HUBSO

Tourn och Nevi:s  joint-venture projekt HUBSO har lämnat följande lägesuppdatering:

- Sedan HUBSO tog över driften av av Samir Badrans webshop har försäljningen tredubblats. Vid tidpunkten för hans deltagande i Melodifestivalen lanserades ytterligare ett par produkter och fler är på väg. I samband med övertagandet av driften har den grafiska profilen stöpts om och konceptet rörande varumärket You Made Me (youmademe.se) har förtydligats och lyfts fram ytterligare.

- Sanne Alexandra har tidigare funnits på NA-KD och har sedan flytten till HUBSO nylanserat webshoppen shop.sannealexandra.se. Dessutom släpptes i samband med detta ett par produkter i Sannes egna design vilka visade sig vara väldigt populära då majoriteten av produkterna sålde slut inom ett dygn.

- HUBSO har signerat ett avtal med webshoppen Te- och Kaffehuset (teochkaffehuset.se) som drivs av Kitchenlab. HUBSOs uppdrag är där att ta ett nytt grepp samt lyfta shopen rent visuellt. Huvudfokuset är öka konverteringen av besökare till köpare genom att skapa en mer användarvänlig shop med tydligare koncept och sortiment. HUBSO bistår även med expertis inom digital marknadsföring.

Tourn äger ca. 79% av rösterna och ca. 52.5% av kapitalet i HUBSO AB

HUBSOs affärsidé är att utveckla och driva en IT-plattform som administrerar och automatiserar publicering av e-commerce system. Tourn bidrar med ett stort nätverk av influencers samt kompetens av utveckling av IT-systemet och NEVI bidrar med finansiering.

//

VD, Tourn International AB (publ)
Robin Stenman
robin@tourn.se



Tourn International AB

Tourn International är en marknadsplats för influencer marketing. Vår arbetsplats är dagens gig-ekonomi där det krävs helt nya samarbetsformer mellan olika parter. Här driver vi annonseringsnätverket Tourn.se, som kopplar samman reklamköpare med ledande influencers, så att företagen på ett enkelt och effektivt sätt kan marknadsföra sina produkter i sociala medier som Instagram, Twitter, YouTube, Facebook m.fl. Tourn utvecklar också tekniska plattformar för att garantera reklamköparen transparens, analys och mätbara resultat för maximal träffsäkerhet till respektive målgrupp genom display och content marketing.

Stureplan 2,
114 35 STOCKHOLM
070-876 38 41 http://www.tourn.se